eCommerce Manager

E-Commerce

Groningen

Fulltime

Over de functie

Deze rol combineert verkoop-, marketing-, technologie- en managementexpertise om een plan te ontwikkelen dat klanten een superieure merk- en winkelervaring biedt. Als Head of eCommerce bij Superfoodies, ben je verantwoordelijk voor cross-functionele samenwerking om alle aspecten van de e-commerce business te beheren en aan te sturen, waaronder:

  • Opzetten van een strategie, plannen, ontwikkelen en uitvoeren van content- en verkoopplannen
  • Toezicht houden op het genereren van promotiemateriaal en campagnes
  • Monitoring van prestatie analyses, websiteverkeer en productprestaties

Je bent eindverantwoordelijk voor alle zaken wat betreft (de kwaliteit van) de webshops. Je stuurt een team aan van interne en externe team members, waaronder:

  • Onze interne Social Advertising Specialist (hij focust zich voornamelijk op Facebook en Youtube ads)
  • Onze interne webshop manager (die het onderhouden van de webshop doet, zoals het plaatsen van nieuwe producten, verkoopacties, data entry, etc)
  • Onze interne affiliate manager
  • Onze interne content manager
  • Onze externe SEO en linkbuilding partner
  • Onze externe Social Advertising partij
  • Onze externe Shopify store webdeveloper (jij zal hun aansturen in het verbeteren van onze websites superfoodies . NL, .COM en .DE)
  • Onze externe Clickfunnels partner (zij bouwen voor ons pagina’s op Supergreens .NL / .CO.UK / .BE / Superfoods.DE)
  • Onze externe advertentie makers (voor het creëren van nieuwe creatives/visuals)

Ook werk je samen met andere interne collega’s, zoals onze Marketing Manager, Duitsland Manager en Innovatiemanager (e.a. collega’s) en je rapporteert rechtstreeks aan de directeur.

Daarnaast zal je de mogelijkheid hebben om het team uit te breiden (en dus de juiste team members te recruiten voor jouw team), zoals het aannemen van een project manager webdevelopment, die de sales funnels kan gaan managen.

Met jouw 5-10 jaar ervaring als Head of eCommerce / e-commerce directeur, ben jij erg goed in het zetten en behalen van doelen en weet jij hoe we de beste ROI kunnen genereren. Jij weet hoe we resources het beste en meest efficiënt kunnen inzetten om de relevante doelen te bereiken.

Ook ben je eindverantwoordelijk voor dingen als productprijzen, abonnement structuren en prijzen, kwaliteit van de product teksten, etc. Je managet dus een team die dit uitvoert (je hoeft zelf geen prijzen te zetten, maar bent wel eindverantwoordelijk).

Je biedt ook thought leadership, innovatie en procesoptimalisatie-initiatieven, zoals het implementeren van e-commercesoftware en andere best practices in de branche en het identificeren van nieuwe gebieden van e-commerce mogelijkheden die verder gaan dan het huidige aanbod van ons merk.

Wanneer er de wens is om nieuwe functionaliteiten te implementeren, ben jij degene die op onderzoek uitgaat en de juiste apps aandraagt en uittest. Wanneer je weet hoe een app werkt, maak je een handleiding en instrueer je jouw team hoe het voortaan zelf te doen.

Jouw mindset is ‘meten is weten’. Je houd cijfers nauwkeurig en systematisch bij, je stelt doelen die het bedrijf doen groeien en die onze performance verbeteren, zoals hogere klanttevredenheid (NPS score), hogere conversies, hogere AOV, hogere ROI en betere P&L en cash performance.

 

Functieprofiel

  • Je hebt 5-10 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Je hebt ervaring met Shopify, Clickfunnels, SEO, Advertising, data analyses maken en rapporteren
  • Je bent technisch aangelegd en hebt kennis over het integreren van verschillende software
  • Je ben erg gedreven, houdt van uitdagingen en bent niet stressgevoelig / kan goed omgaan met hoge werkdruk
  • Je mindset is: meten is weten
  • Je bent analytisch en hebt een sterk probleemoplossend vermogen
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste, internationale trends en mogelijkheden op het gebied van eCommerce en verdiept je altijd in het veld en blijft jezelf continu ontwikkelen
  • Je bruist van ideeën en schroomt niet om die ideeën kenbaar te maken en daarbij het initiatief te nemen en het in concrete actiestappen en planningen om te zetten.
  • Je bent erg goed geordend, werkt nauwkeurig en doelgericht.
  • Je bent goed in plannen en delegeren.
  • Je hebt goede leiderschapskwaliteiten, denkt vooruit en kan ook goed zelfstandig werken.
  • Je bent bereid om eerst sommige dingen zelf te doen en te werken aan het uitbreiden van je team.
  • Je communiceert op een heldere, prettige manier.
  • Je bent vloeiend in Engels (spreken en schrijven), Duits is een plus
  • Je hebt ervaring met Excel/Google Sheets en kan goed uit de voeten met berekeningen maken.

 

Beschikbaarheid

  • Liefst per direct
  • Fulltime (40u/week)
  • Deze vacature is voor ons nieuwe kantoor in Groningen, daar zijn we een nieuwe interne marketing agency gestart met kantoor in kantoor Westerhaven. Dit marketing team gaat zich richten op Advertising (FB, Youtube, IG, Google ads), SEO, Affiliate marketing, Copywriting, Email marketing & Automations, Traffic Optimalisatie, Community building. Met dit team zal Superfoodies haar expansie vanuit Nederland doorzetten naar Duitsland, Engeland en andere Europese landen (ons andere kantoor is in Landsmeer, 10 km boven Amsterdam).

 

Zin om met ons te komen werken?

Mail ons (info@superfoodies.nl) dan met:

  • Je brief met motivatie waarom je bij ons wilt werken en waarom we je zouden moeten uitnodigen voor een gesprek (als bijlage)
  • Je C.V. met recente foto (als bijlage)